GR

Europe: EN

Belgium: FR | NL

France: FR

Germany: DE

Greek: GR

Italy: IT

Netherlands: NL

Polish: PL

Spain: ES

Sweden: SE

United Kingdom: EN

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ 5 ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ

Είναι εύκολο να πετύχετε το «5 την Ημέρα».

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσθέσετε περισσότερα φρούτα και λαχανικά στην καθημερινή σας διατροφή.

Να μερικές ιδέες για να ξεκινήσετε:

• Στο πρωινό, προσθέστε φρούτα στα δημητριακά, στο πόριτζ ή σε ένα γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, όπως μια χούφτα μούρα ή μια μπανάνα σε κομματάκια. Προσθέστε μανιτάρια ή ντομάτες στην ομελέτα. 
• Τα κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά υπολογίζονται και αυτά στο 5 ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ. Σε δύο λεπτά μπορείτε να αποψύξετε στα μικροκύματα κατεψυγμένο αρακά, ανάμικτα λαχανικά ή να ψήσετε ένα μίνι καλαμπόκι.
• Τα φρούτα και λαχανικά σε κονσέρβα υπολογίζονται επίσης. Είναι πιο υγιεινό να επιλέγετε φρούτα σε κονσέρβα με χυμό, παρά ένα σιρόπι με ζάχαρη, και λαχανικά σε κονσέρβα με νερό χωρίς πρόσθετο αλάτι ή ζάχαρη. 
• Είναι εύκολο να προσθέσετε στα γεύματά σας φρέσκα, κατεψυγμένα ή φρούτα και λαχανικά σε κονσέρβα. Προσθέστε γλυκό καλαμπόκι ή κομματάκια ανανά πάνω σε μια πίτσα με λεπτή ζύμη και νοστιμέψτε τις σούπες και τις σάλτσες σας με μια χούφτα φασόλια, αρακά ή γλυκό καλαμπόκι. 
• Κάντε τα σάντουιτς σας τραγανιστά προσθέτοντας μαρούλι, ντομάτα, αγγούρι ή τριμμένα καρότα.
• Τα αγγούρια, οι πιπεριές και τα καρότα κομμένα σε μπαστουνάκια και τα μπουκετάκια από κουνουπίδι ή μπρόκολο είναι νοστιμότατα όταν τρώγονται με ντιπ, όπως μεξικάνικη σάλσα, ή με τυρί κρέμα με χαμηλά λιπαρά. 
• Αντικαταστήστε τα σνακ που περιέχουν ζάχαρη, όπως τα μπισκότα, με ένα φρούτο. Στην ενότητα των συνταγών μας θα βρείτε πολλές ιδέες για υγιεινά σνακ.
• Προσθέστε φασόλια, φακές και άλλα όσπρια σε μαγειρευτά, ψητά και σαλάτες. Όση ποσότητα κι αν φάτε, τα φασόλια και τα όσπρια υπολογίζονται το πολύ ως μία μερίδα. 
• Συνοδέψτε το κύριο πιάτο σας με σαλάτα ή λαχανικά. Συνοδέψτε την Πίτα του Βοσκού (κρεατόπιτα) με αρακά και το ψητό κρέας με καρότα ή μπρόκολο στο πιάτο σας. 
• Ο φυσικός χυμός φρούτων χωρίς ζάχαρη (ένα ποτήρι ή 150 ml) υπολογίζεται επίσης στο 5 ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ. Ο χυμός φρούτων ή λαχανικών μετράει το πολύ ως μία μερίδα. 
• Φτιάξτε ένα γρήγορο σμούθι/smoothie στο μπλέντερ με τα αγαπημένα σας φρέσκα ή κατεψυγμένα φρούτα. Ένα σμούθι/smoothie που περιέχει πολτοποιημένο όλο το βρώσιμο τμήμα του φρούτου ή του λαχανικού υπολογίζεται ως δύο μερίδες το πολύ, ανάλογα με τον τρόπο παρασκευής του.

x